søndag 16. august 2009

Om regnværsdager som gir glød til oppussing av møbler

Jeg har tenkt på det lenge - male skoskapet fra IKEA hvitt og bytte knotter. Den gode ideen kan jeg takke Emmeline for!
Den første ferieuka regnet nesten bort, så da fikk jeg sparket meg til byen for å kjøpe maling og kost. Så var jeg igang. 3 dager og tre strøk med maling- og vips et nytt møbel! 3 dager med kaos i gangen er vel mye for meg altså, men jeg fikk da dratt guttene med til Risør for å kjøpe nye knotter. Jeg hadde egentlig bestemt meg for noen lyseblå, men endte opp med noen hvite og lyserøde fra IB Laursen. Så tenkte jeg det var lurt å pynte med noe på toppen slik at det ikke ble som før - lager av steiner, lego, solkremer og nøkler. Jeg bestilte tre søte små lyshus fra Chic Anitque som passet godt her - og de er kjempeskoselige når en tenner lys om kvelden! Det er jammen godt å få gjort sånne ting! Fint ble det også synes jeg! Men helt ferdig er det nå ikke. Jeg har bestillt sjablonger med franske ord som skal stå på hver skuff; Velkommen - hjem - gledelig - på gjensyn. Tror det blir fint altså, og jeg venter spent på om de snart kommer fra Sverige!
I samme slengen fikk jeg en god ide med et skap som vi kjøpte da August skulle bli født. Nok et IKEA skap som nå sto gjemt på vårt soverom med masse rot i. Ideen var å bytte ut gardinene i dørene med pepitarutete stoff! Og til Risør igjen, i den vakreste butikken i byen - Lille hvite, fant jeg to duker som jeg sendte til svigermor for litt søm........... og noen nye knotter - og vips et nytt klesskap i gangen til to gode guttepjokker! Og så baller det på seg da..... Da kom jeg til å tenke på det fine putetrekket med lyseblå stjerne. Det passet meg utmerket at det var på tilbud også! Jammen ingen billig hobby jeg har (eller livvsstil), men så blir det jammen fint også!

6 kommentarer:

  1. så fint!! har blitt litt inspirert av deg nå altså til å bruke litt lyse blått! er jo så fint sammen med både rosa og hvitt:)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig! Jeg har nok dilla på lyseblått for tida ja - særlig med stjerner! Har skaffa meg noen fine kopper som du snart skal få se her:)

    SvarSlett
  3. Så fint du har det:-) Lyseblått er alltid en klassiker...
    Forresten hvordan får du bilder på siden av innelggene dine?har bare bilder på midten, men kunne tenkt med sånne små bilder som du har i kantene?
    klem Stine:-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk Stine;) Når du legger inn bilder , kan jeg definere om jeg vil ha stort - middels eller lite bilde, og om jeg vil ha venstre, høyre eller midtstillt bilde! Prøv det!

    SvarSlett
  5. Så koselig du har det ;))
    klem fra meg

    SvarSlett