søndag 17. mai 2009

Det er vår!

17.mai er overstått for i år. Det er en veldig hyggelig dag for både voksne og barn, men i dag har det vært kaldt! Typisk 17.maitemperatur, men uansett- det er vår og snart sommer! Jeg har plantet ute for flere uker siden jeg da. Kan ikke holde meg. Som dere sikkert skjønner, så er jeg veldig glad i rosa blomster, spesielt roser! Denne potterosen har stått ute med de samme blomstene i sikkert tre uker!
En annen ting jeg er svak for, er små sittegrupper i hagen og rundt huset.
Jeg liker å ha noe jeg kan sitte ned og betrakte hagen fra når jeg har min daglige hagevandring for å se på alt som spirer og gror. Dette cafebordet med to stoler kjøpte jeg på Åhlens for mange år siden. Det fineste med de små gruppene er all pynten en kan ha på og rundt. I fjor hadde jeg dilla på fuglekasser og fuglebrett, de er ganske dekorative både til det det skal brukes til (nemlig mat til fuglene) og rett og slett bare til pynt! Det kan også være fint å ha kubbelys inni og brenne lys om kvelden ute eller inne. Lavendel skal visst være bra å plante sammen med roser, fordi den sterke lukten holder plantelus unna rosene! Men det er igrunn ikke derfor jeg nettopp har satt denne nydelige lyseblå bøtta med lavendel foran cafebordsettet. Det passet bare så utrolig fint her. Siste prikken over i`en liksom! Det mangler forresten noe viktig på dette bildet, for jeg har glemt å legge på putene på stolene. Har noen nydelige blårutede puter fra Green Gate! Jeg synes igrunn lavendel vakker den også, selv om den er lilla og ikke rosa. For de som lurer, så har jeg ikke bare rosa blomster i hagen altså, men jeg ender som oftest opp med noe i den duren. Men røde og gule blomster kan du ha for meg. Kresen? Å ja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar