tirsdag 19. mai 2009

En kan aldri få nok krukker!

En ting er ihvertall sikkert, og det er at en aldri kan få nok av utekrokker! En annen ting er at det ikke er billig å ha fri, for da får jeg tid til å kikke i butikker. I dag har jeg og Martinius vært på bytur i Tvedestrand om måtte bare innom på Linns Lille Lykke som er en nydelig liten butikk. Jeg vant nemlig bueskytekonkurransen på 17.mai og fikk et sentrumsgave-kort i premie. (Jeg var den eneste dama som var med da, og fikk 8 poeng). Uansett, gavekort kan brukes med god samvittighet, og jeg visste akkurat hva jeg skulle ha! en flott grå passelig stor krukke med noen franske ord på. Jeg har skult på den lenge og har visst at sånn en skal jeg ha engang. Og nå er den min! Men en krukke kan ikke stå fremme uten blomster! Jeg var i tvil et øyeblikk m jeg skulle ha oliventre eller Hortensia, men jeg kom til fornuft og valgte enda en av mine favortittblomster. Hortensia er vakker uansett farge synes jeg, og den er enkel å holde. Bare den får nok vann, så står den i flere uker! Når den er avblomstret, kan den plantes ut i hagen! Blomstene er ypperlige i buketter sammen med roser og litt eføy for eksempel. Åh, jeg gleder meg til å lage blomsterbuketter igjen! Kom sommer - kom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar