mandag 1. juni 2009

Tid for roser!

I dag er det 1.juni og nå skyter rosebuskene mine i været!
Knoppene begynner såvidt å sprette frem, så de trenger masse vann fremover. Jeg må liksom ha en runde hver dag og se hvor langt de er kommet. Disse bildene er tatt for 2 år siden da jeg hadde noen nydelige roser i et nymura bed. Men til min store sorg, så tålte de ikke å stå i kulda over vinteren i det kalde murbedet! Jeg kan heller ikke huske hva de het, men jeg tok en hel haug bilder av de, for de var bare vakre!
De var nydelige i buketter, og de kom med nye blomster hele sommeren til nærmere høsten. Sånne roser liker jeg!
Men i vår plantet jeg noen andre roser i et annet nymuret bed som visstnok skal være veldig hardføre, nemlig New Dawn, en slyngrose som også remonterer og har en nydelig lyserosa farge. Jeg følger med som en smed på hvordan de gror, jeg håper de blir store med masse blomster så vi kan nyte synet på vei opp til huset vårt! Det er Trygvemannen som absolutt skulle ha et bed her - og han har en drøm om at rosebuskene blir flere meter høye og dekker de stor fjellet bak. Ja-ja, vi får se om de er hardføre nok til å overleve en vinter i Modalen! Roser er uansett nydelige!

1 kommentar:

  1. så skjønn blogg du har!!! føler meg noe amatør i forhold!! :)

    SvarSlett